CAPITOLUL 20

 

REALIZAREA SINELUI

 

1

 

       Atunci când mintea se interiorizează și nu se mai identifică cu lumea exterioară sau cu corpul, privirea interioară devine clară și focalizată. În acel moment sunetul interior te absoarbe cu totul. AUM îți umple ființa. Vibrațiile sale coboară de-a lungul coloanei vertebrale, umplând în final tot corpul, fiecare celulă vibrând în final cu sunetul AUM.

       Gradat, cu cât ființa ajunge să realizeze o stare mai profundă de meditație, conștiința ajunge să se expansioneze din ce în ce mai mult prin intermediul acestui sunet. Depășind limitările corpului, ea îmbrățișează vastitatea infinitului.

       În AUM, sau vibrația cosmică, devii conștient de uniunea ta cu tot ce înseamnă viață. Această stare este cunoscută ca AUM Samadhi sau uniunea perfectă cu Dumnezeu, privit ca sunet cosmic.

       AUM este acel aspect din trinitatea creștină considerat Sfântul Duh sau Cuvântul lui Dumnezeu.

       Prin intermediul unei meditații și mai profunde, ființa descoperă că dincolo de vibrația AUM poate percepe starea de nemișcare a Conștiinței Christice, care este reflexia în creație a Spiritului Transcendent.

       În tradiția spirituală creștină Conștiința Christică este numită Fiul. La fel cum în plan uman fiul este reflexia tatălui, tot astfel Conștiința Cosmică, Christos reflectă Conștiința lui Dumnezeu Tatăl transcendent. Urmărind să aprofundeze și mai mult starea de meditație, ființa se trezește față de Conștiința Christică și percepe identitatea cu această conștiință divină.

       Cufundându-se și mai profund în meditație, ființa transcende creația și devine una cu ființa Tatălui, trăind starea de Sat-Chit- Ananda. Parcurgerea acestor etape ale meditației permite descperirea în ordine inversă a celor trei aspecte ale trinității: Sfântul Duh, Fiul și Tatăl.

       Multe ființe nu sunt conștiente că denumirea “Christos” nu a fost numele pe care Isus l-a primit la naștere, ci este un titlu ce semnifică "Cel ales de Dumnezeu".*

      

       La fel, Krishna în India era numit Jadava Krishna - sau Christna, cum mai este scris uneori.

       Isus a fost un mare maestru. El a fuzionat cu Conștiința Christică. Oricare ființă ce atinge această stare de conștiință poate fi numită Christos, pentru că și-a dizolvat ego-ul în conștiința infinită a lui Dumnezeu.

       AUM, sau Sfântul Duh, mai este numit și Mama Divină, căci ea reprezintă aspectul feminin a lui Dumnezeu.

       Biserica catolică îi învață pe credincioși că ființa umană trebuie să ajungă la Mama Divină pentru a-L putea cunoaște pe Christos. Pentru ea Mama Divină este Maria, mama lui Isus. Acest lucru este adevărat, chiar dacă interpretarea care i se dă este mai profundă decât cea în general acceptată.

       De fapt, pentru a atinge conștiința Christică trebuie să-ți fuzionezi conștiință cu AUM, vibrația cosmică.

       Realizarea Sinelui semnifică faptul că ai înțeles că adevăratul tău eu nu este ego-ul, ci Sinele Suprem, picătură din vastul ocean spiritual care a manifestat doar pentru o scurtă perioadă de timp valul conștiinței pe care o consideri ca fiind a ta.

 

2

 

       "Am citit că trinitatea creștină este identică cu trinitatea hindusă," a spus un student la teologie."Este adevărat?" "Nu," a răspus Yogananda,"Brahma, Vishnu și Shiva personifică cele trei aspecte ale lui AUM, vibrația care creează, susține și distruge Universul. Brahma este Creatorul, Vishnu este menținătorul,iar Shiva este distrugătorul.

       AUM este ortografia corectă, cu trei litere; în engleză am întâlnit-o adesea scrisă ca OM, doar cu două litere. "A", prima literă, reprezintă vibrația creatoare; a doua literă, "U" reprezintă vibrația menținătoare; iar a treia literă "M" reprezintă vibrația distrugătoare, care reabsoarbe Universul înapoi în liniștea infinită.

       În engleză, AUM este adesea scris doar în două litere OM, pentru că "O", în engleză, este un diftong pe care majoritatea oamenilor îl pronunță "AU" cu "A" lung, ca în cuvântul "car".

       Pronunțarea acestui "A" lung este greșită. "AUM" este pronunția corectă.

       Tradițional în India se cântă AUM de trei ori la rând pentru a evoca cele trei aspecte. Prima dată este emis cu tonalitate înaltă, a doua oară cu tonalitate mai joasă, iar a treia oară cu tonalitate gravă. Aceste diferite tonalități se regăsesc în sunetul cosmic. Vibrația creatoare, Brahma, este tonalitatea înaltă; cea a lui Vishnu, menținătoare este mai joasă; iar cea a lui Shiva, care corespunde disoluției totale, este un sunet grav și profund.

       Trinitatea hindusă ce este echivalentă trinității creștine este numită Aum-Tat-Sat: Aum, Sfântul Duh- Tat, Kuthastha Chaitanya, sau Conștiința Christică- Sat, aspectul de Tată al Divinului, Spiritul de dincolo de vibrație. Sat înseamnă "existență divină". A fost descrisă într-o manieră detaliată de Swami Shankaracharya ca fiind starea de "sat-chit-ananda", care se traduce prin "pură existență- pură conștiință- pură beatitudine." 

 

3

 

       Un discipol l-a întrebat pe Yogananda:"Gurudeva, când putem considera că o ființă este un maestru?" "Un maestru este ființa care a atins conștiință Christică", i- a răspuns Yogananda." 

 

4

 

       "Învățătura ta îmi clarifică într-un mod minunat scrierile marilor mistici creștini", i-a spus un discipol într-o zi lui Yogananda.

       "Adevărul este întotdeauna simplu", i-a răspuns Maestrul, "chiar dacă în simplitatea sa nu este întotdeauna ușor de înțeles pentru mintea umană. Unei păsări ce se naște într-o colivie îi este greu să înțeleagă că a fost creată pentru a zbura liber pe cer. În același fel, spiritului uman îi este dificil să înțeleagă că natura sa originară este omniprezența.

       Este greșit să numim acești mari sfinți "mistici"; adevărul Divin nu este mistic. Oamenii cred că lumea materială este reală și că universul interior este vag și confuz. Un mare mister constă în faptul că numeroase ființe sunt foarte mulțumite de această lume a iluziei și consacră foarte puțină energie pentru a-l găsi pe Dumnezeu. Adevărata confuzie constă în percepția greșită pe care oamenii o au despre adevăr. Adevărații "mistici", sunt oamenii și nu sfinții.

       "Misticism" este un concept greșit, pentru că seamănă confuzie în căutările spirituale ale oamenilor. Când căutarea adevărului devine confuză, ne cufundăm de fapt în umbrele imaginației subconștiente, în loc să dezvoltăm puterea voinței și a concentrării care ne va conduce la starea de supraconștiință.

 

5

 

       "Ce este samadhi?" l-a întrebat odată pe Yoganada un vizitator."Am citit in numeroase cărți despre acest subiect, dar nu cred că am înțeles semnificația reală." "Samadhi", i-a răspuns Yogananda,"este starea în care ființa realizează că este mult mai mult decât corpul fizic. Prin “realizări” eu mă refer la mult mai mult decât simpla înțelegere intelectuală. “Realizările” de acest gen sunt imaginare.Eu mă refer la acea stare de conștiință în care realizăm că noi suntem în tot și în toate.

       Acum câteva zile i-am spus unei ființe :"ai un gust amar în gură, nu-i așa?" "Cum știți aceasta?"- m-a întrebat acea persoană.

       "Pot știi aceasta pentru că în samadhi sunt la fel de mult în corpul tău cât și-n al meu. În samadhi poți știi tot ce se întâmplă la orice distanță, transcenzi orice limităre a timpului și a spațiului. Atunci conștiința ta îmbrățișează omniprezența. Percepi corpul uman ca fiind o parte infinitezimală a realității infinite." Există două stadii ale stării de samadhi. În prima conștiința se cufundă în infinit în timpul meditației. Yoghinul nu poate menține această stare și după ce iese din meditație. Aceasta se numește savikalpa samadhi.

       A doua stare se numește nirvikalpa samadhi. În această a doua stare de conștiință continui să rămâi fuzionat cu Conștiința Divină chiar și atunci când acționezi sau vorbești în această lume.

       Nirvikalpa samadhi este cea mai înaltă stare de conștiință. Odată ce ai atins această stare nu mai este cu putință să fi din nou tentat de iluzie.

       Această distincție între cele două stări reiese clar într-un poem pe care l-am scris odată demult: "În savikalpa samadhi yoga Mă cufundam în Sinele meu, În nirvikalpa samadhi yoga Mă regăsesc în Sine.

       Isus Christos a vorbit despre această cufundare a Sinelui personal în Sinele infinit. El a spus:" Căci cine va voi să-și scape sufletul îl va pierde și cine-și va pierde sufletul pentru mine îl va afla."* 

 

6

 

Un discipol ce privea portretul gurului său, cântând și dăruindu-i flori în semn de devoțiune, a intrat într-o stare atât de profundă de comuniune cu Divinul încât simțea cum conștiința sa cuprinde întreg Universul.

       "Eu dăruiam flori portretului unei alte ființe, dar acum mi-am dat seama că dincolo de acest corp eu sunt cel care susțin întreg Universul. Mă înclin în fața Sinelui meu", și a început să-și pună flori pe propriul său cap.

 

7

 

       În momentul în care o ființă își realizează Sinele, această stare se reflectă atât asupra corpului cât și asupra sufletului. Nu trebuie să te rogi ca Dumnezeu să vină spre tine. Dumnezeu este omniprezent și tot ceea ce ai de făcut este să-ți îmbunătățești modul de înțelegere.

 

8

 

       Când îl vei găsi pe Dumnezeu? Când toate dorințele pentru alte lucruri vor dispare, când vei realiza că singurul lucru care merită să-l dorești este să-l cunoști pe Dumnezeu. Când toate gândurile, toate sentimentele vor fi integrate de dragostea ta pentru El.

 

Mergi la termenii explicativi folosiți în text

Mergi la index