CAPITOLUL 20
REALIZAREA SINELUI
1
Atunci când mintea se interiorizează și nu se mai identifică
cu lumea exterioară sau cu corpul, privirea interioară devine clară și
focalizată. În acel moment sunetul interior te absoarbe cu totul. AUM îți umple
ființa. Vibrațiile sale coboară de-a lungul coloanei vertebrale, umplând în
final tot corpul, fiecare celulă vibrând în final cu sunetul AUM.
Gradat, cu cât ființa ajunge să realizeze o stare mai profundă
de meditație, conștiința ajunge să se expansioneze din ce în ce mai mult prin
intermediul acestui sunet. Depășind limitările corpului, ea îmbrățișează
vastitatea infinitului.
În AUM, sau vibrația cosmică, devii conștient de uniunea ta cu
tot ce înseamnă viață. Această stare este cunoscută ca AUM Samadhi sau uniunea
perfectă cu Dumnezeu, privit ca sunet cosmic.
AUM este acel aspect din trinitatea creștină considerat
Sfântul Duh sau Cuvântul lui Dumnezeu.
Prin intermediul unei meditații și mai profunde, ființa
descoperă că dincolo de vibrația AUM poate percepe starea de nemișcare a
Conștiinței Christice, care este reflexia în creație a Spiritului Transcendent.
În tradiția spirituală creștină Conștiința Christică este
numită Fiul. La fel cum în plan uman fiul este reflexia tatălui, tot astfel
Conștiința Cosmică, Christos reflectă Conștiința lui Dumnezeu Tatăl
transcendent. Urmărind să aprofundeze și mai mult starea de meditație, ființa
se trezește față de Conștiința Christică și percepe identitatea cu această
conștiință divină.
Cufundându-se și mai profund în meditație, ființa transcende
creația și devine una cu ființa Tatălui, trăind starea de Sat-Chit- Ananda.
Parcurgerea acestor etape ale meditației permite descperirea în ordine inversă
a celor trei aspecte ale trinității: Sfântul Duh, Fiul și Tatăl.
Multe ființe nu sunt conștiente că denumirea Christos nu a
fost numele pe care Isus l-a primit la naștere, ci este un titlu ce semnifică
"Cel ales de Dumnezeu".*
La fel, Krishna în India era numit Jadava Krishna - sau
Christna, cum mai este scris uneori.
Isus a fost un mare maestru. El a fuzionat cu Conștiința
Christică. Oricare ființă ce atinge această stare de conștiință poate fi numită
Christos, pentru că și-a dizolvat ego-ul în conștiința infinită a lui Dumnezeu.
AUM, sau Sfântul Duh, mai este numit și Mama Divină, căci ea
reprezintă aspectul feminin a lui Dumnezeu.
Biserica catolică îi învață pe credincioși că ființa umană
trebuie să ajungă la Mama Divină pentru a-L putea cunoaște pe Christos. Pentru
ea Mama Divină este Maria, mama lui Isus. Acest lucru este adevărat, chiar dacă
interpretarea care i se dă este mai profundă decât cea în general acceptată.
De fapt, pentru a atinge conștiința Christică trebuie să-ți
fuzionezi conștiință cu AUM, vibrația cosmică.
Realizarea Sinelui semnifică faptul că ai înțeles că
adevăratul tău eu nu este ego-ul, ci Sinele Suprem, picătură din vastul ocean
spiritual care a manifestat doar pentru o scurtă perioadă de timp valul
conștiinței pe care o consideri ca fiind a ta.
2
"Am citit că trinitatea creștină este identică cu
trinitatea hindusă," a spus un student la teologie."Este
adevărat?" "Nu," a răspus Yogananda,"Brahma, Vishnu și
Shiva personifică cele trei aspecte ale lui AUM, vibrația care creează, susține
și distruge Universul. Brahma este Creatorul, Vishnu este menținătorul,iar
Shiva este distrugătorul.
AUM este ortografia corectă, cu trei litere; în engleză am
întâlnit-o adesea scrisă ca OM, doar cu două litere. "A", prima
literă, reprezintă vibrația creatoare; a doua literă, "U" reprezintă
vibrația menținătoare; iar a treia literă "M" reprezintă vibrația
distrugătoare, care reabsoarbe Universul înapoi în liniștea infinită.
În engleză, AUM este adesea scris doar în două litere OM,
pentru că "O", în engleză, este un diftong pe care majoritatea
oamenilor îl pronunță "AU" cu "A" lung, ca în cuvântul
"car".
Pronunțarea acestui "A" lung este greșită.
"AUM" este pronunția corectă.
Tradițional în India se cântă AUM de trei ori la rând pentru a
evoca cele trei aspecte. Prima dată este emis cu tonalitate înaltă, a doua oară
cu tonalitate mai joasă, iar a treia oară cu tonalitate gravă. Aceste diferite
tonalități se regăsesc în sunetul cosmic. Vibrația creatoare, Brahma, este
tonalitatea înaltă; cea a lui Vishnu, menținătoare este mai joasă; iar cea a
lui Shiva, care corespunde disoluției totale, este un sunet grav și profund.
Trinitatea hindusă ce este echivalentă trinității creștine
este numită Aum-Tat-Sat: Aum, Sfântul Duh- Tat, Kuthastha Chaitanya, sau
Conștiința Christică- Sat, aspectul de Tată al Divinului, Spiritul de dincolo
de vibrație. Sat înseamnă "existență divină". A fost descrisă într-o
manieră detaliată de Swami Shankaracharya ca fiind starea de "sat-chit-ananda",
care se traduce prin "pură existență- pură conștiință- pură
beatitudine."
3
Un discipol l-a întrebat pe Yogananda:"Gurudeva, când
putem considera că o ființă este un maestru?" "Un maestru este ființa
care a atins conștiință Christică", i- a răspuns Yogananda."
4
"Învățătura
ta îmi clarifică într-un mod minunat scrierile marilor mistici creștini",
i-a spus un discipol într-o zi lui Yogananda.
"Adevărul este întotdeauna simplu", i-a răspuns
Maestrul, "chiar dacă în simplitatea sa nu este întotdeauna ușor de
înțeles pentru mintea umană. Unei păsări ce se naște într-o colivie îi este
greu să înțeleagă că a fost creată pentru a zbura liber pe cer. În același fel,
spiritului uman îi este dificil să înțeleagă că natura sa originară este
omniprezența.
Este greșit să numim acești mari sfinți "mistici";
adevărul Divin nu este mistic. Oamenii cred că lumea materială este reală și că
universul interior este vag și confuz. Un mare mister constă în faptul că
numeroase ființe sunt foarte mulțumite de această lume a iluziei și consacră
foarte puțină energie pentru a-l găsi pe Dumnezeu. Adevărata confuzie constă în
percepția greșită pe care oamenii o au despre adevăr. Adevărații
"mistici", sunt oamenii și nu sfinții.
"Misticism" este un concept greșit, pentru că
seamănă confuzie în căutările spirituale ale oamenilor. Când căutarea
adevărului devine confuză, ne cufundăm de fapt în umbrele imaginației
subconștiente, în loc să dezvoltăm puterea voinței și a concentrării care ne va
conduce la starea de supraconștiință.
5
"Ce este samadhi?" l-a întrebat odată pe Yoganada un
vizitator."Am citit in numeroase cărți despre acest subiect, dar nu cred
că am înțeles semnificația reală." "Samadhi", i-a răspuns
Yogananda,"este starea în care ființa realizează că este mult mai mult
decât corpul fizic. Prin realizări eu mă refer la mult mai mult decât simpla
înțelegere intelectuală. Realizările de acest gen sunt imaginare.Eu mă refer
la acea stare de conștiință în care realizăm că noi suntem în tot și în toate.
Acum câteva zile i-am spus unei ființe :"ai un gust amar
în gură, nu-i așa?" "Cum știți aceasta?"- m-a întrebat acea
persoană.
"Pot știi aceasta pentru că în samadhi sunt la fel de
mult în corpul tău cât și-n al meu. În samadhi poți știi tot ce se întâmplă la
orice distanță, transcenzi orice limităre a timpului și a spațiului. Atunci
conștiința ta îmbrățișează omniprezența. Percepi corpul uman ca fiind o parte
infinitezimală a realității infinite." Există două stadii ale stării de
samadhi. În prima conștiința se cufundă în infinit în timpul meditației.
Yoghinul nu poate menține această stare și după ce iese din meditație. Aceasta
se numește savikalpa samadhi.
A doua stare se numește nirvikalpa samadhi. În această a doua
stare de conștiință continui să rămâi fuzionat cu Conștiința Divină chiar și
atunci când acționezi sau vorbești în această lume.
Nirvikalpa samadhi este cea mai înaltă stare de conștiință.
Odată ce ai atins această stare nu mai este cu putință să fi din nou tentat de
iluzie.
Această distincție între cele două stări reiese clar într-un
poem pe care l-am scris odată demult: "În savikalpa samadhi yoga Mă
cufundam în Sinele meu, În nirvikalpa samadhi yoga Mă regăsesc în Sine.
Isus Christos a vorbit despre această cufundare a Sinelui
personal în Sinele infinit. El a spus:" Căci cine va voi să-și scape
sufletul îl va pierde și cine-și va pierde sufletul pentru mine îl va
afla."*
6
Un discipol ce privea
portretul gurului său, cântând și dăruindu-i flori în semn de devoțiune, a
intrat într-o stare atât de profundă de comuniune cu Divinul încât simțea cum
conștiința sa cuprinde întreg Universul.
"Eu dăruiam flori portretului unei alte ființe, dar acum
mi-am dat seama că dincolo de acest corp eu sunt cel care susțin întreg
Universul. Mă înclin în fața Sinelui meu", și a început să-și pună flori
pe propriul său cap.
7
În momentul în care o ființă își realizează Sinele, această
stare se reflectă atât asupra corpului cât și asupra sufletului. Nu trebuie să
te rogi ca Dumnezeu să vină spre tine. Dumnezeu este omniprezent și tot ceea ce
ai de făcut este să-ți îmbunătățești modul de înțelegere.
8
Când îl vei găsi pe Dumnezeu? Când toate dorințele pentru alte
lucruri vor dispare, când vei realiza că singurul lucru care merită să-l
dorești este să-l cunoști pe Dumnezeu. Când toate gândurile, toate sentimentele
vor fi integrate de dragostea ta pentru El.